Welpen

Kinderen van 7 tot 11 jaar zijn bij scouting ‘Welpen’. Bij de Welpen leren de kinderen de wereld om zich heen te ontdekken. Dit wordt gedaan door samen te werken, spelen, leren en vooral ongekend veel plezier te maken!

De welpen spelen in het junglethema gebaseerd op het verhaal van het Jungleboek. Samen met Bagheera, Kaa, Akela, Baloe en nog vele andere junglefiguren beleven de welpen elke week weer spannende avonturen!

Opkomsten

Iedere zaterdagochtend hebben de Welpen opkomst van 10:30 tot 12:30 uur. De Welpen doen elke week wat anders. De ene week werken ze bijvoorbeeld aan een insigne van scoutingtechnieken, de andere week spelen ze leuke spelletjes en weer een andere week doen ze een hike! De opkomsten zijn dus ontzettend gevarieerd en altijd leuk!

Installatie

Als je de beslissing hebt genomen om op scouting te komen, word je geïnstalleerd. Tijdens de installatie krijg je je scoutingblouse, je das en de insignes. Ook beloof je je hierbij aan de welpenwet- en belofte te houden. Bij deze belangrijke bijeenkomst zijn ouders en anderen van harte welkom!

Scoutfit

Zoals bij iedere speltak, hebben ook de welpen hun eigen scoutfit (voorheen uniform). De scoutfit bestaat altijd uit een spijkerbroek, een paar stevige schoenen, de groene geuzendas met geusje (geuzenvlag) en een blouse die aangeeft bij welke speltak je zit. Bij de Welpen is dat de allermooiste kleur, namelijk groen!

Weekend

Een paar keer per jaar hebben de welpen een weekend. Zij blijven dan een nachtje of twee slapen op het clubhuis en beleven dan allerlei leuke avonturen. Soms is aan het weekend een thema gekoppeld of werken de welpen een heel weekend aan een insigne.

Zomerkamp

Aan het einde van het seizoen (de eerste week van de zomervakantie) gaan de welpen een week op zomerkamp. Het zomerkamp is altijd gekoppeld aan een leuk thema, zoals een tijdreis of Jumanji! Tijdens kamp doen we van alles. Zo doen we speurtochten, grote avondspellen, crea-bea en nog veel meer! Een super gave ervaring dus!